11 July 2015

MY NAME IS AUNI BATRISHIA@BEATRICE BIANUS

Assalamulaikum dan salam sejahtera...


Pertama sekali ucapan syukur tidak terhingga kepada Yang Maha Esa kerana masih memberikan saya nafas baru hari ini...

Bercerita mengenai blog, sebenarnya yang ni sudah ketiga kali saya delete semuaaaa kandungan dalam blog saya. Kerana apa? kerana saya malas sudah sama kandungan yang sebelum-sebelum ini..kira hidup yang baru la ni..yalah, hidup baru as a wife to Mr. ShahRUL..segalanya berubah. Komitmen tidak lagi sepenuhnya fokus dengan sekolah dan family..tapi more to tugas sebagai seorang isteri..best tapiiiii enjoy..jadi isi2 merepek sebelum ini yang selalu dibaca dan dikasi ketawa oleh "boyfriend" (yang kini sdh menjadi suami) tidak sesuai lagi jd tontonan umum..

Sebagai buka bicara saya ingin mengongsikan kehidupan saya yang saya rasa 360 darjah berubah sejak jadi isteri ni. Saya kongsi yang saya paling suka la ahh..pertama sekali dapat duit lebih tiap bulan. 2 bulan sudah saya rasa duit sy save saja. Dapat lagi sy belanja2 adik2 saya dengan sewenang-wenangnya. Kalau sebelum ni segala minyak kereta, sewa rumah, bil2 kita yang bayar. (ketara mata duitan). 

2. Tidak boleh terlalu malas-malasan sudah. Bangun pagi pastikan ada sarapan, atau sekarang posa kena sediakan sahur. Kalau jadual saya masa puasa ni jam3.50am bangun, sediakan sahur, kena pastikan baju suami dan saya sendiri sdh siap iron untuk ke kerja.

3. Semua yang saya buat suami kena tahu..kalau dulu boleh lagi buat benda2 pelik di belakang boyfriend kan..yang ni kali tiada lagi rahsia ha ha ha if you know what i mean..

4. Dulu mau balik bercuti saya memang tiada pilihan sudah. yang ni kali memang tiada pilihan juga. Sudah bertambah hati yang perlu dijaga..

Banyak lagi yang berubah yang saya boleh cerita dan tidak boleh cerita..tapi saya perlu kemas rumah sebelum suami bangunnnnnn...haha 

terima kasih kerana membaca..babaiiiiiii

No comments: